Konkurs

Nazwa/szczep: Chateau d’Arche  Grand Cru Classe
Rodzaj wina: białe, słodkie
Cena: 79,99 PLN
Miejsce zakupu: LIDL
Ocena wina: *****, wino doskonałe

Koniecznie! Wiem, że drogo, ale naprawdę warto! Przepyszne Sauternes – wykwintne, głębokie, złożone i świetnie zbalansowane. To takie wino, którego nie można przestać pić :) Nie na codzień tylko na wyjątkową okazję – na deser, zamiast deseru! W środku silne, ładnie zbudowane, pieprzne w końcówce wino, które na początku wita morelami, mirabelkami, grzybami, suszonymi śliwkami! Rewela! Każdy kto lubi szukać, wąchać i węszyć smaki i aromaty w winie tutaj znajdzie zajęcie na cały dzień. Polecam!

Przy okazji tego wina warto spojrzeć na strategię dwóch graczy – LIDLa i Biedronki w zakresie win. Oczywistym jest fakt iż ich wkład w rozwój rynku wina w Polsce jest ogromny. W Polsce dyskonty to ogromna siła handlowa – Biedronka ma ponad 2000 sklepów, LIDL ponad 300 w całej Polsce – także tam gdzie do tej pory wino to była Sophia i Kadarka + Leśny dzban. Dziś nawet do mniejszych miejscowości docierają TIRy z (TAKIM!) Sauternes czy dobrą Portugalią.

Jednak od dłuższego już czasu widoczne jest, że Lidl i Biedronka obrały nieco inną drogi. Miałem okazję porozmawiać z przedstawicielami obu sieci i te podstawowe obserwacje zdają się potwierdzać.  Co to za różnice?

Da się zauważyć tzw gołym okiem, że Biedronka nadal inwestuje w wina do trzech dych, realizując przy tym marketing oparty o sommeliera – TKM jest kluczową postacią w gazetkach – wyparł nawet  chyba zupełnie TPB, który zaopatrywał Biedronkowe gazetki we wstępniaki. Teraz Biedronka gratuluje TKM tytułu ASI. W Lidlu sommeliera nieco mniej, za to jest sporo zacnych butelek – tak jak ta – jednak w zdecydowanie wyższych cenach. Nie oznacza to, że nie ma win tańszych – są i to dobre! – jednak patrząc przez pryzmat średnich cen – w Lidlu są droższe wina (oczywiście porównując średnie ceny ale z założeniem, że produkty są zupełnie różne). Średnia cena wina z ostatniej gazetki Biedronki (NŚ) to 16 a Lidla (Francja – będzie w sklepach po 30.09) – 43. Różnica jest znacząca. Tak wysoka średnia to wynik 2 win za 199PLN ale bez nich ta średnia wynosi 37. To nadal dwukrotnie więcej. Co ciekawe to chyba stała strategia gdyż poprzednia gazetka Lidlowa przynosiła wina za średnio 41 PLN.

Różnice widać też w cykliczności oferty – Biedronka często wprowadza czasowe oferty (in-outy), podczas gdy asortyment Lidla modyfikowany jest znacznie rzadziej – a przynajmniej taką mam wiedzę.

Ciekaw jestem wyników i efektów – każdemu z graczy życzę sukcesów – myślę, że ta sytuacja jest bardzo interesująca bo mamy na rynku konkurencję koncepcji sprzedaży a nie tylko walkę cenową.

Bardzo ciekaw jestem Waszych opinii i wrażeń z zakupów w obu miejscach – jak to widzicie?

Przy okazji tego wina serce bije mocniej w stronę niemieckiej sieci bo radości to wino przyniosło co nie miara i zapraszam każdego przynajmniej po 1 butelkę. A wiem, że nie ma ich wiele na całą Polskę, więc radzę się spieszyć bo taka butelka na piękną okazję jest jak znalazł!

Próbowałem na pressdegu Lidla. Dzięki!!!

 
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...